05 лютого 2015

Гра. Інша реальність?

    У всякої гри є якась важлива для життя властивість, прихований зміст. Одні ігри дають вихід надлишковій енергії, інші - тренують, готують до серйозних справ, треті - розвивають необхідні вміння та навички. Але чому гра така важлива для нас, і чому вона відіграє таку важливу роль, в чому її "сіль"? Чому,граючи в м'яч, малюк верещить від захвату,  чому шахіст всього за одну партію проживає ціле життя, повне драматизму і пригод, чому шаленіють натовпи фанатів на трибунах стадіонів? Звідки взагалі взялася гра з її напругою, радістю, веселощами, з її жартом і забавою?
  Про все це, а також про сотні найрізноманітніших ігор, в які грають люди, - від античних змагань у силі та спритності до суперсучасних комп'ютерних стратегій і віртуальних інтелектуальних ігор – ви можете дізнатись з книги, яка нещодавно з’явилась у нашій бібліотеці - 
 Климов А.А. Игры мира. Большая иллюстрированная энциклопедия.



     Діти, звісно, дуже люблять наслідувати до­рослих. Більшість дитячих ігор полягає у від­творенні дорослого світу. Тому не дивно, що коли в цьому світі з'явилися такі поняття, як «бізнес» та «ділова людина» («бізнесмен»), діти й собі почали гратися в «бізнес». У лютому1935 року у США в продажу з'явилася настільна гра «Монополія», яку винайшов америка­нець Чарльз Барроу. Нова гра зажила ша­леного успіху не лише в дітей, а й у дорослих.  Гра «Монополія» відома в усьому світі під різними назвами Україні вона виходила під назвою «Менеджер», дія гри відбувалася в Одесі). 1999 року «Моно­полія» потрапила до Книги рекордів Гіннеса як найпопулярніша у світі настільна гра - на той час у неї зіграло 500 мільйонів осіб.

А хто придумав першу електронну гру?
Перші виробники персональних комп'ютерів швидше за все не замислювалися, що їхнє тво­ріння, у той час дуже дороге, буде використову­ватися для ігор.
Зараз комп'ютер перетворився на кращого друга будь-якого школяра.

А почалося все у 1971 році, коли американ­ський програміст Нолан Башнел випустив першу в історії відеогру «Computer Space» («Космічний простір»). Приблизно у той же самий час компа­нія Nintendo (яка існувала з минулого століт­тя, але спочатку займалася випуском гральних карт) вирішила розширити свій бізнес і зайня­тися випуском електронних ігор. У 1972 році на ринок вийшла перша ігрова приставка Odissey. Тоді ж була розроблена комп'ютерна гра Pong -з обох боків екрана знаходилися дві палички, які відбивали м'ячик - перший комп'ютерний теніс...
Аркади - перші комп'ютерні ігри
Для такого жанру характерний поділ гри на рівні, коли нагородою і метою є право переходу до наступного епізоду, так званої місії. Здебільшо­го вкінці кожної місії гравцеві потрібно подолати супротивника. В таких іграх існує система набору додаткових нагород (балів та бону сів), що нада­ються за особливі заслуги (швидкість проходжен­ня, перемогу над сильним ворогом тощо). Аркадні ігри тренують окомір, увагу, швидкість реакції.
У 1979 році японська корпорація Taito випусти­ла автомат із грою «Космічні загарбники» («Space Invaders»). Вперше землянам випала можливість досхочу постріляти з «літаючих тарілок», які прибули до нас з агресивними намірами. Успіх нового атракціону був неймовірий, за два роки ігрові автомати були встановлені в 74 країнах, - і розпочався бум електронних стрілялок.
Саме з ігрових автоматів усі аркадні ігри пе­рекочували на ігрові приставки (консолі) й досі є для них основним жанром.
Приклади ігор. Counter-Strike, Star Wars, Digger, Mortal Combat, Super Mario тощо.
Рольові ігри
В іграх цього жанру в розпорядженні гравця є невеликий загін персонажів, кожний із яких виконує певну функцію. Завдання героїв - спіль­ними зусиллями дослідити віртуальний світ для виконання визначеної на початку гри мети. Ме­тою може бути пошук певного артефакту, люди­ни тощо. На шляху до досягнення мети постають різні перешкоди, які потрібно подолати.
Приклади ігор. Baldur's Gate, Phantasy Star, World of Warcraft, Fallout, Lineage тощо.
Адвентурні (пригодницькі), або квести
Візуально ці ігри оформлені як мультипліка­ційний фільм, однак із інтерактивними влас­тивостями - можливістю управляти перебігом подій. Для розв'язання поставлених завдань по­трібно бути кмітливим і мати розвинене логічне мислення.
Головним у таких іграх є пошук. Різні пред­мети, на які натрапляє персонаж, подорожуючи в ігровому просторі, він використовує як засоби, зручні в конкретній ситуації.
Приклади ігор. Colossal Cave Adventure, Syberia, Indiana Jones and the Last Crusade, King's Quest тощо.
Стратегії
Головна мета стратегічних ігор: управління ресурсами, корисними копалинами, війська­ми, енергією чи іншими подібними складовими (юнітами). При цьому зазвичай потрібно здій­снювати не тільки тривале планування, а й сте­жити за конкретною ситуацією.
Стратегічні ігри розвивають у дітей наполе­гливість, здатність планувати свої дії, тренують багатофакторне мислення.
Приклади ігор. Серія «Total War», серія Steel Panthers, серія Warcraft тощо.
Симулятори (імітатори)
Перші імітатори з'явилися одночасно з аркад-ними іграми. Сьогодні можна знайти імітатори майже всіх технічних засобів - вітрильників, літаків, автомобілів тощо.
У цих іграх увагу зосереджено на реакціях відповідному віртуальному середовищу, майже до найдрібнішого відображення технічних по­казників у авіасимуляторах чи характеристик гравців у спортивних симуляторах.
Приклади ігор. Live for Speed, X-Plane, Orbiter, Need for Speed, Football Manager, тощо.
Логічні ігри
Здебільшого це гра з одним завданням чи набором головоломок, які повинен розв'язати гравець. Типовими іграми цього жанру є різ­номанітні завдання на перестановку фігур або моделювання малюнків. Вони, як правило, не потребують від учасника гри рекції, але фіксу­ють час, витрачений на пошук рішення.
їх корисність полягає в тому, що вони розви­вають логічне мислення.
Приклади ігор. Sokoban, Portal, серія пазлів Puzzlix, шахи, карти, серія Warhammer.
                                                                          (З часопису "Позакласний час")

Немає коментарів:

Дописати коментар